środa, 16 listopada 2016

PODRÓŻE MAŁE I DUŻE!

Hej! 

Ostatnio nie za bardzo miałam czas pisać, lecz dziś w końcu znalazłam czas i chęci by napisać posta.
Temat jest bardzo przyjemny i chyba każdy go lubi a jest o podróżach! 
Bardzo lubię podróże wtedy się relaksuje mam czas na przemyślenia, na odpoczynek ale też ten czas wykorzystuje jak najbardziej aktywnie.
Bardzo lubię zwiedzać jakieś ciekawe zakątki, próbować nowych potraw lub dowiadywać się ciekawostek, które skrywa dane miasto. 
Jestem osobą, która lubi chodzić po górach ale także pływać i opalać się nad morzem. 
Wybrałam miejsca, w które na pewno w przyszłości chciałabym się wybrać!

  


Pierwsze moje wymarzone miejsce to Malediwy jest to piękne miejsce... jak w bajce. 
Malediwy są położone na Oceanie Indyjskim, ok. 500 km na południowy zachód od południowego krańca Indii.
Marzy mi się by poopalać się na jednych z plaż, popluskać się w oceanie i posmakować tamtejszych przysmaków.
Spokój, cisza, obcowanie z przyrodą można spotkać delfiny wyskakujące z wody,
Jak dla mnie cudo! 


Ciekawe miejsca 

Podczas pobytu na Malediwach warto zwiedzić stolicę Male, która jest równocześnie centrum handlowym, siedzibą rządu i ośrodkiem kulturalnym regionu. Miasto zajmuje całą powierzchnię wyspy o tej samej nazwie.
 Z zabytków z całą pewnością należy zobaczyć dominantę miasta – meczet The Grand Friday Mosque, będący największym meczetem na Malediwach. Obok meczetu znajduje się minaret, który jest widoczny już z daleka.
W centrum Male usytuowany jest Pałac Prezydencki i Muzeum Narodowe, w którym można zaznajomić się z całą historią Malediwów.
 Znajduje się tu duży wybór sklepów, oferujących najróżniejsze towary. Na miejscowym bazarze owocowym i warzywnym oraz na Targu Rybnym można zakupić świeże produkty żywnościowe.



Następne miejsce to Kraków! 
Zdziwcie się pewnie ale nigdy nie miałam okazji tam pojechać,
Kraków bardzo mi się podoba jest to piękne, historyczne miasto.


Co warto zwiedzić? 

Moim zdaniem to wszystko! Jest to takie ciekawe miasto, że nie wiem co wybrać ale na pewno warto zajrzeć do Zamku na Wawelu leży na Wzgórzu Wawelskim przy lewym brzegu Wisły. Ta siedziba wielu władców znalazł się na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Warto także zajrzeć do Smoczej Jamy, w której niegdyś podobno żył smok.



Jak Wam się podoba? 
Lubicie tego typu posty?
A wy macie takie miejsce, które chcielibyście odwiedzić? 
Piszcie w komentarzach!



48 komentarzy:

  1. Swietny post, mam nadzieje,ze uda ci sie pojecham do tych miejsc! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za dużymi miastami, ale koniecznie muszę się jeszcze kilka razy wybrać! :)
    https://lone-gunmens.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię bardzo ale tylko na chwile ponieważ potem to mnie irytuje :)

      Usuń
  3. Moim marzeniem jest podróż w leśne, górzyste okolice, bardzo lubię chłodny klimat ale takimi Malediwami bym nie pogardziła ^^ Obserwuję i mam nadzieję ,że również zaobserwujesz mojego bloga iobiektywwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja bym nie pogardziła też taką podróżą w leśne, górzyste okolice lubie takie klimaty :)
      Jasne

      Usuń
  4. Malediwy..cudne miejsce ;) Jest to również moje marzenie podróżnicze ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Również chciałabym pojechać na Malediwy, to jest raj na ziemii *.*

    karolinamblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kraków to rzeczywiście miasto warte zwiedzenia, a co do Malediw, to marzy mi się, by móc je kiedyś zwiedzić :)

    http://bukiet-stokrotek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również marze i myśle,że może kiedyś mi się uda :)

      Usuń
  7. Kraków - moje miasto :) Cieszę się, że Ci się podoba i koniecznie musisz tutaj wpaść!
    http://uglyographyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. W Krakowie byłam parę razy. Piękne miasto ;D
    MÓJ BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Malediwy wydają się takie piękne! :) W Krakowie byłam 2 razy

    OdpowiedzUsuń
  10. moja lista z miejscami, ktore chcialabym w swoim zyciu odwiedzić- nie ma końca hahaha :D
    a co do tego typu postów, bardzo podoba mi się taka ich tematyka- czekam na więcej!

    co powiesz na wspólną obs? ja już i to z ogromną chęcią!
    http://justemsi.blogspot.com/ odwdzięczam się za obserwację

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej zawsze chciałąm polecieć na Malediwy
    Może wspólna obserwacja?
    tylkomarzeniablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam raz w Krakowie i bardzo mi się podobało, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się wybrać tam jeszcze raz :) Ja również z chęcią poleciałabym na Malediwy, ale raczej wątpię w spełnienie się tego marzenia... :D

    Pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam Kraków, mój przedostatni post dotyczył mojej wizyty właśnie w tym pięknym mieście. Bardzo lubię czytać tego typu posty. Można pomarzyć. przewrotowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę chciałabym tam pojechać!
      Ja również :)

      Usuń
  14. Na malediwach nie byłam, ale to na pewno piękne miejsce :)
    Natomiast do Krakowa mam niedaleko i uwielbiam tą miejscowość :)

    Zapraszam na mojego bloga! Jeśli ci się spodoba zaobserwuj, będzie mi bardzo miło :)
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę zazdroszczę Ci, że masz tak niedaleko tak cudowne miasto :)

      Usuń
  15. lubię takie posty, tym bardziej, że szukamy inspiracji na podróż poślubną :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Od zawsze lubiłam takie posty fajnie się je czyta ;) Te całe podróże zawsze kojarzą mi sie z wakacjami.
    Obserwuje i liczę na rewanż!!
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow! Malediwy, aż się rozmarzyłam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam kilka miejsc, które w przyszłości chciałabym zwiedzić :) Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja mam ogromną nadzieję odwiedzić Malediwy, w końcu za jakiś czas znikną z mapy i druga taka okazja się nie przydarzy. :(

    Zapraszam na nowy post
    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  20. Dla mnie Malediwy są przereklamowane i bardzo drogie, więc nie dla mnie, a po drugie tam by wjechać to nie wolno mieć nawet łańcuszka z krzyżem, a co dopiero mówić o bibli czy książce religijnej, bo to kraj muzumański... A w Krakowie byłam w czerwcu :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady czemu drogo wiadomo jak wybierasz super hotel i wycieczkę z przewodnikiem będzie to kosztować majątek ale można zorganizować tak podróż, że będzie naprawdę mało kosztowała :)

      Usuń
  21. Piękne miejsca!

    Zapraszam do mnie na nowy post! Koniecznie sprawdź, bo przygotowałam coś fajnego! ?
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM
    facebook



    OdpowiedzUsuń
  22. Super!

    Zapraszam do mnie, masz szansę dostać zegarek za darmo!
    KLAUDENCJA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  23. Malediwy to naprawdę bardzo ładne miejsce ^^ Ja najbardziej chciałabym zwiedzić Paryż ^^ Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo Paryżem też bym nie pogardziła! Piękne miasto! :)

      Usuń
  24. Chętnie wybrałabym się w podróż życia do jakiś ciepłych krajów, gdzie słońca nie ma końca :)
    Mogłabyś kliknąć w linki w poście TUTAJ ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  25. Malediwy są także w moich planach!!! <3

    Zapraszam do mnie: http://roxyolsen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń